Nedtagningskoordinator til Fanø Vesterland 2023

Er du struktureret, organiseret, er du god til at planlægge, få folk til at udføre opgaver og kan du samarbejde med andre?





Så er det måske dig, vi søger som nedtagningskoordinator til Fanø Vesterland 2023.





Når festivalen er slut, går arbejdet med at pakke festivalen ned, køre vores ting på lageret og få ryddet op i gang. Her har festivalledelsen selv stået med opgaven sammen med et stort hold frivillige, men til festivalen næste år søger vi én nedtagningskoordinator, der kan planlægge, strukturere og stå for nedtagningsarbejdet. Det betyder, at den nedtagningsansvarlige skal planlægge nedtagningen, koordinere med andre relevante hold, vide hvornår leverandørerne henter vogne, toiletter, hegn mm., uddele opgaver til frivillige på holdet og sikre sig, at opgaverne bliver løst.





FØR FESTIVALEN


* Koordinere med ledelsen om, hvordan vi tidligere har stået for nedtagning - hvordan gør vi i 2023? Hvornår afhenter hvilke leverandører deres ting?


* Koordinere nedtagning med vores opbygningshold: Hvordan bygger I op, og hvordan tager vi ned, så vi genbruger og passer på materialerne?


* Koordinere nedtagning med vores krea-hold: Hvordan pynter I, og hvordan piller vi ned, så vi passer på pynt, møbler, skilte og meget mere?


* Rekruttere frivillige (i samarbejde med frivillighedschef Stine) - i 2022 havde vi 40 frivillige på holdet, og der må gerne komme flere. Vi har forskellige aftaler med foreninger og håndværkere om at klare konkrete opgaver, som derfor ikke skal håndteres af nedtagningsholdet.


* Planlægge nedtagningen: Hvilke opgaver løser vi hvornår og hvor mange frivillige kræver det.


* Lave vagtplan og fordele opgaverne ud fra de frivilliges ressourcer og kompetencer - sikre at de frivillige får besked om vagtplanen, mødetider, hvordan får de deres armbånd til festivalen udleveret mm.





UNDER NEDTAGNINGEN:


* Du er leder af nedtagningen, og derfor er du på festivalpladsen, mens nedtagningen er i gang søndag - torsdag efter festivalen.


* Have overblikket, sætte flueben ved løste opgaver og sætte frivillige i gang.





I 2021 var vi færdige med nedtagningen om torsdagen. I 2022 var vi færdige om fredagen. Vi regner med, at nedtagningen kan være færdig onsdag/torsdag med en nedtagningsansvarlig, der kan planlægge nedtagningen og fordele opgaverne.





Hvad er f.eks. ikke en nedtagningsopgave?


VVS, EL, pille indgangsparti og bagvægge i boderne ned og pille telte ned.





Det første år som nedtagningskoordinator kræver mere planlægning og forberedelsestid, fordi det er første gang, du har ansvaret - her er ledelsen tæt på dig, så erfaringer, gode råd og "hvordan plejer vi" bliver overleveret til dig, så du er tryg i opgaven og ansvaret.





Ansøg om at blive nedtagningskoordinator her i annoncen eller stil dit spørgsmål ved at skrive til frivillighedschef Stine på frivillig@fanovesterland.dk.





Din henvendelse og ansøgning bliver set og besvaret midt i oktober 2022, når festivalkontoret igen er tilbage efter ferie.
Område Nedtagning
Periode: Fanø Vesterland
Krav Er struktureret, organiseret, kan holde overblikket, kan samarbejde med andre og har fri søndag - torsdag efter festivalen